6 slimme tips voor een hogere Google ranking

tips voor een hogere google ranking

Wist je dat de eerste pagina van Google ruim 90% van alle kliks krijgt? Bedrijven die (onbetaald) op de posities 1 tot en met 3 staan, krijgen maar liefst 60% van alle kliks. Het werken aan een hogere Google ranking is een continu proces waarin je tijd en energie moet steken.

 

Wat kun je doen om een hogere ranking in Google te krijgen?

 

Schrijf relevante en unieke content

Google beoordeelt of bezoekers relevante informatie op jouw site vinden. Is dit niet het geval of maakt jouw site gebruik van gekopieerde content, dan daal je in de zoekresultaten. Belangrijker dus dat je unieke informatie levert die waarde heeft voor jouw bezoekers. Vergeet ook vooral niet om afbeeldingen en video’s te gebruiken.

 

Maak je website sneller

De snelheid waarmee jouw site geladen wordt is ook een factor die Google meeneemt in de beoordeling. Een snellere laadtijd geeft je dus een betere score. Wil je de laadtijd van jouw site testen? Dit kun je doen op Pingdom.com.

 

Gebruik HTML kopjes

Google moet jouw site goed kunnen lezen, dus zorg voor een duidelijke indeling van je teksten. De H1 kop ofwel de hoofdtitel is de belangrijkste. Voor een optimaal resultaat kun je hierin een relevant zoekwoord plaatsen. De tekst deel je vervolgens onder in subtitels met h2, h3 koppen.

 

Gebruik relevante zoekwoorden

Vertrekpunt is op welke belangrijke zoekwoorden jij gevonden wilt worden waarbij je zoveel mogelijk denkt vanuit de klant. Aan de hand van deze zoekwoorden kun je vervolgens in de zoekwoordenplanner van Google kijken hoeveel er op deze woorden gezocht wordt en hoe hoog de concurrentie is. De woorden die voor jou interessant zijn, verwerk je vervolgens gestructureerd in jouw site.

 

Maak optimaal gebruik van je title tag en metabeschrijving

De teksten die je hier plaatst, verschijnen in de zoekresultaten van Google. Gebruik voor de title tag maximaal 70 karakters en voor de metabeschrijving maximaal 160 karakters. Maak ook hier gebruik van relevante zoekwoorden.

 

Houd je website up to date

Google kijkt niet alleen naar de content die op jou site staat, maar ook naar wanneer de content is geplaatst. Wanneer je langere tijd niets plaatst, dan wordt je minder relevant. Frequent content plaatsen is dan ook een factor die meespeelt in de Google ranking.

 

Wil je meer weten SEO optimalisatie? Neem dan contact met ons op!

Deel dit bericht opShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *