26 april 2017

Adverteren op Social Media

Adverteren op social media

Je hebt je kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn of Youtube opgezet en bent druk bezig met de interactie met jouw volgers en fans. Maar je wilt niet alleen dat jouw groep volgers groeit en je merkbekendheid groter wordt. Je wilt ook extra resultaten die leiden tot meer bezoekers in jouw winkel of webshop, meer traffic naar jouw website, meer leads en meer omzet. Adverteren op social media wordt daarbij steeds belangrijker doordat het organische bereik steeds verder afneemt. 

Adverteren op Facebook 

Het adverteren op Facebook  biedt de meeste opties om te targeten. Je kunt de doelgroep selecteren van leeftijd tot postcodegebied en hobby's. Afhankelijk van de doelstelling kun je advertentiecampagnes opzetten die leiden tot meer (web-) winkelbezoek, meer aanmeldingen voor de nieuwsbrief, extra verkoop van jouw producten of diensten, meer nieuwe volgers, meer nieuwe klanten en een grotere (lokale) naamsbekendheid. Met behulp van de zogenaamde Facebook pixel is het mogelijk om net als in het Google display netwerk aan remarketing te doen. Hierbij wordt de advertentie nogmaals aan de bezoeker gepresenteerd.

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram is sinds een paar jaar mogelijk. Het is met name geschikt voor branding en productpromoties. Instagram heeft inmiddels een enorm bereik (geschat wordt circa 3 miljoen) en biedt vergelijkbare targeting opties als Facebook. Ook is er de mogelijkheid een zogenaamde actieknop aan de advertentie toe te voegen zoals 'shop nu' of 'schrijf je in'. 

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is met name geschikt voor business to business en de targeting ofwel segmentatiemogelijkheden zijn groot. Met ruim 6 miljoen zakelijke gebruikers in Nederland kun je spreken van een groot bereik. De gebruikers tonen een grote betrokkenheid binnen hun vakgebied. Adverteren op LinkedIn kun je prima doen voor het plaatsen en vervullen van vacatures, maar zeker ook om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen van potentiële klanten.

Daarom adverteren op social media

Adverteren op deze social media kanalen kan er dus voor zorgen dat jouw bedrijf of merk meer aandacht krijgt op het betreffende kanaal en dat er vooral ook een hoger rendement wordt gerealiseerd. Grote voordelen zijn onder meer dat je de advertentiecampagnes zeer specifiek kunt targeten, dat de resultaten van de campagnes goed meetbaar zijn en dat het in vergelijking met de traditionele media vele malen voordeliger is.

Wil je ook adverteren op Social Media met een hoog rendement? Neem contact met ons op, we kennen de weg!