26 april 2017

Social Media Marketing

social media marketing

Social media marketing

Een groot deel van onze tijd brengen we door op internet. Ruim 50% hiervan gebruiken we voor Social Media platformen als Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter en Linkedin. Hier zit dus de aandacht van de klant, ook van jouw klant. Vraag je je af op welke platformen jouw klant zit en met welke boodschap je ze bereikt? Social Media marketing geeft antwoord op deze vragen.

Wanneer je gaat beginnen op Social Media of er al aanwezig bent, dan moet die aanwezigheid gemanaged worden. Een belangrijke voorwaarde voor succes is dat er relevante en waardevolle content wordt gecreëerd. Daarbij zul je op vragen en reacties moeten reageren en wil je te weten komen wat het succes is van jouw online inspanningen. 

Bij Reuring Online Marketing bieden we verschillende diensten aan die jouw aanwezigheid op Social Media tot een succes maken. We selecteren samen met jou de relevante Social Media kanalen en zetten deze voor je op. We zorgen voor het beheer, de content, blogs en video's die relevant zijn voor jouw doelgroep.

Opzetten van social media kanalen

Hoe kies je als ondernemer uit de steeds langer wordende lijst van Social Media kanalenSocial media marketing; Opzetten social media kanalen? Elk platform heeft zijn eigen doelgroep en dient zijn eigen doel. Daarom heeft het ook weinig zin om hetzelfde bericht op verschillende kanalen te plaatsen.  Het gaat om het creëren van interactie en dus zul je keuzes moeten maken om te kunnen focussen en om relevant te zijn. 

Heb je eenmaal de keuze gemaakt, dan zul je een zakelijke account aan moeten maken bij bijvoorbeeld Instagram, Facebook, Twitter of LinkedIn. En net als op de homepage van jouw website zul je hier een uitstraling moeten creëren die aansluit bij jouw merk, winkel of webshop.

Wil je er zeker van zijn dat de keuze, het opmaken en het inrichten van deze accounts zo optimaal mogelijk gebeurt? Wij ondersteunen je in het hele proces.

Contentcreatie

social media marketing; contentcreatieBerichten ofwel posts plaatsen op je Social Mediakanalen lijkt eenvoudiger dan het is. Elk 'plaatje al dan niet met praatje' moet relevant zijn voor jouw doelgroep, waarde creëren en aansluiten bij jouw merk. Het is dus niet hetzelfde als lukraak wat plaatjes uploaden.

Elk platform heeft zijn eigen doel en hier zul je met je posts rekening mee moeten houden. Vanuit de content strategie stellen we in overleg een contentplan op waarin onder meer de postfrequentie, het type post (beeld, video, tekst), de tone-of-voice en de te communiceren boodschap zijn vastgelegd. Consistentie is hierbij van groot belang. Wij weten dat jij het druk hebt en dat het moeilijk te combineren is met alle  dagelijkse werkzaamheden. We leggen je graag uit wat we voor je kunnen betekenen.

Videomarketing

social media marketing; videomarketingVoor het creëren van (lokale) naams- en merkbekendheid en als onderdeel van het zogenaamde storytelling maken wij regelmatig gebruik van korte bedrijfsfilmpjes om jouw onderneming of merk te promoten. Deze filmpjes zijn meestal rond de 2 minuten lang en vertellen jouw verhaal aan potentiële en bestaande klanten.

Ook de zogenaamde product presentatie video's, de 'How to video's' en 'Doe het zelf video's' zijn in de Social Media erg populair. Ze zijn gericht op het inspireren dan wel instrueren van de (potentiële) klant. Het maakt niet uit in welke branche je actief bent, er zijn van jouw producten of diensten altijd leuke filmpjes te maken. Meer en meer zie je dat er ook korte filmpjes gemaakt worden van bijvoorbeeld winkelopeningen, events en voor personeelswerving.

De voordelen van videomarketing zijn groot. Zo verbetert het onder meer de vindbaarheid van je site, het verhoogt de bezoekduur, het is makkelijk te delen via Social Media en zorgt voor een betere merkbeleving.

Blogs

social media marketing; blog serviceHet regelmatig schrijven van een blog doe je om verschillende redenen. Met je passie voor je vak wil je wellicht je kennis delen waarmee je waarde, bekendheid en sympathie voor jouw bedrijf creëert. Ook bevestig je hiermee je expertise en schep je vertrouwen.

Ten slotte zorgt het regelmatig plaatsen van een blog op bijvoorbeeld Facebook dat je relevanter wordt voor je volgers en de interactie aan kunt gaan. Ditzelfde geldt voor jouw website. Door een blog wordt je in de ogen van Google relevanter waardoor je op den duur een hogere Google ranking kunt krijgen.

Heb je zelf geen tijd om een blog te schrijven? Wij nemen je het bloggen uit handen!

Wil je meer weten over Social Media Marketing? Neem contact met ons op!