Waarom je moet adverteren op Facebook

Adverteren op Facebook

Moet je de beschikbare marketing euro’s nog wel stoppen in adverteren via TV, tijdschriften, folders, kranten en radio? Als ondernemer wil je met je marketingbudget toch een zo hoog mogelijk rendement behalen? Dit zijn de redenen waarom je adverteren op Facebook belangrijk is.

 

De aandacht van de consument zit op Social Media

De tijd die wordt doorgebracht op Social Media platformen als Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest blijft maar toenemen. En in toenemende mate wordt hiervoor de smartphone gebruikt. Adverteren op Facebook wordt belangrijker. Blijf je nog vasthouden aan je maandelijkse folders of aan adverteren in bladen? Zelfs als je weet dat de aandacht van de consument daar niet meer is?

 

Groot bereik en segmentatie

In 2017 maken ruim 10 miljoen Nederlanders gebruik van Facebook. Jouw doelgroep kun je vervolgens heel gericht bereiken door te selecteren op onder meer geslacht, leeftijd, taal, burgerlijke staat, locatie (tot op postcode niveau), interesses en hobby’s, opleiding, verjaardag, studie, enzovoorts. In de Ads Manager van Facebook kun je zelf de door jouw gewenste doelgroepen eenvoudig samenstellen. Vervolgens kun je per aangemaakte doelgroep een specifieke campagne opzetten.

 

Verscheidenheid aan doelstellingen

Met Facebook adverteren kun je kiezen uit verschillende advertentiedoelstellingen. Dit zijn onder meer het promoten van (lokale) merkbekendheid, verkeer naar website of webshop, leads genereren, videoweergaven, conversies, productverkoop en winkelbezoek. Aan de hand van de door jou gekozen doelstelling zal Facebook de resultaten van jouw campagne zo goed mogelijk optimaliseren.

 

Relatief lage kosten

Waar verschillende media de laatste jaren alleen maar duurder zijn geworden (in combinatie met een lager rendement) kun je voor een paar euro per dag al een groot publiek op Facebook bereiken. Het is niet alleen relatief goedkoop, maar je bereikt ook nog eens een specifieke doelgroep die door jou benoemd is. Hierdoor schiet je niet langer meer met hagel, maar heel gericht.

 

Goede meetbaarheid

Door het gebruik van Facebook zijn de resultaten van jouw advertenties goed te meten. Afhankelijk van de gekozen doelstelling kun je onder andere zien hoeveel mensen jouw advertentie heeft bereikt, hoeveel er hebben gereageerd, wat de kosten per 1000 weergaven en de kosten per actie zijn, hoe vaak er geklikt is op links, hoeveel aanbiedingen er geclaimd zijn en de behaalde conversiewaarde.

 

Meer inzicht in je doelgroep

Als ondernemer weet je natuurlijk al veel van je bestaande doelgroep. Via Facebook kun je echter nog meer van jou klanten te weten komen. Door gebruik te maken van Audience Insight kun je bijvoorbeeld achterhalen welke andere pagina’s jouw volgers geliked hebben. Hiermee verkrijg je niet alleen extra inzicht in de interesses van jouw volgers. Ook is het zeer waarschijnlijk dat de genoemde pagina’s volgers hebben die geïnteresseerd zijn in jouw product. Deze mensen kun jij in een volgende Facebook campagne gaan benaderen.

 

Wil je meer weten over adverteren op Facebook? Neem dan contact met ons op!

Deel dit bericht opShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *